När fysiska möten begränsas på grund av geografiskt avstånd eller pandemier blir digitala kommunikationskanaler allt viktigare. Vidare är det vanligt i dag med kollegor och kunder som är baserade på olika platser. Detta innebär att företag måste anpassa sig i snabb takt till ett nytt, digitalt liv. Plattformar som Teams och Zoom öppnar upp nya möjligheter.
Du kan skapa ett webinar, en digital variant av presentation eller workshop som körs över webben, som ger ett utmärkt PR-tillfälle. Här får du möjligheten att visa upp dig, berätta mer om din produkt eller tjänst och paketera kunderbjudanden.
Livestreaming – bästa sättet
Vill du nå en engagerad publik som är taggad på att interagera med ditt företag kan livestreaming vara lösningen. Undersökningar visar att besökare tittar tre gånger längre på en livesändning än en publicerad film. Liveformatet får er också att framstå som ett mer personligt företag.
Låt proffsen hjälpa dig
Du kan naturligtvis skapa egna webinars och livesändningar, men experter kan hjälpa dig sätta ihop ett bra manus och skapa den film och den streaming som ni behöver för att det ska se mer professionellt ut. Läs mer här om hur du tar kontakt med experter som har både erfarenheten och den utrustning som krävs för att det ska bli riktigt bra.