Om du har försäljning av produkter på nätet så vill du få dina kunder att göra det du vill. Framförallt så vill du inte bara att de ska besöka din webbutik utan du vill att de ska bli kunder. Att de ska klicka sig vidare för att handla något ur ditt sortiment. Därför så är det viktigt att optimerar din sajt så den konverterar besökare till kunder. Det är inte alltid det enklaste och det kan vara bra att ta hjälp med detta. Hitta ett företag som har stor erfarenhet av CRO eller som vi brukar säga på svenska: Konverteringsoptimering. Din butik behöver optimeras på ett sätt som gör att den som besöker den även klickar och utför olika aktiva val som att handla. Men det behöver också testas så att din butik fungerar i alla olika typer av webbläsare som finns ute på marknaden. I och med den digitala utvecklingen så samlas det en mängd data för din sajt. Det gäller att samla ihop denna och analysera den för att se hur rörelsemönstret är i din butik. En del områden kanske behöver uppmärksammas på ett bättre sätt för besökaren för att de ska bli kunder. Detta är en del av vad konverteringsoptimering går ut på. Många gånger så är det att försöka göra sajten mer lättanvänd för den som besöker och med få klick komma till dina produkter och handlar.